Primary Advertiser

כל נתח והמנה שלו: המדריך המלא לבחירת בשר ודגים לחג

בשיתוף חצי חינם

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 10:45

איך יודעים שהדג טרי, האם עדיף לברק או דניס ומה חשוב לדעת על סטייקים? קבלו את המדריך הכי חשוב שתקראו היום

חצי חינם. דרור עינב,
חצי חינם/דרור עינב
חצי חינם. דרור עינב,
חצי חינם/דרור עינב

כל מי שמבין דבר או שניים בבישול יודע שבחירת חומרי גלם טובים היא השלב הראשון והחשוב ביותר בדרך למנה מוצלחת וסעודת חג חגיגית. אל הטעמים המדויקים מגיעים בבית, וחייבים חומרי גלם משובחים בשביל התוצאה הטובה ביותר, במיוחד לקראת ארוחת ראש השנה שנמצאת מעבר לפינה. מנות בשר ודגים לוקחות חלק משמעותי בסעודה, והפעם ארגנו לכם כמה טיפים שווים לבחירתם והכנתם בבית.

מחלקת הדגים חצי חינם. יח"צ,
מחלקת הדגים בחצי חינם/יח"צ

טיפים לבחירת דגים

מומחי הדגים בחצי חינם יודעים איך להתייחס בכבוד לחומרי הגלם הרגישים בהם הם מטפלים, כדי שאתם תקבלו את הדג הכי טרי ומוכן עבור המנות שאתם מתכננים לבשל לכבוד האורחים שלכם.

בדגיה תמצאו את הכוכבים שמתאימים לכל מתכוני הדגים שיש: קרפיון לגפילטע? יש. דניס לתנור? יש. לברק למחבת? יש. פילה סלמון נורבגי טרי לאפייה או קרפצ'יו? ודאי שיש. אם אתם מתלבטים איזה דג בדיוק לבחור, אל תהססו להתייעץ עם העובדים בדגייה.

שווה במיוחד לנסות את הלברק והדניס, שני דגים נהדרים, בשרניים ועסיסיים, שמתאימים לכל מנת דגים שאתם מתכננים לשולחן החג. בין אם זה חריימה, דג מרוקאי, קציצות דגים, פילה דג צרוב עם עור פריך במחבת או דגים אפויים בתנור, שתי האפשרויות האלו הן הימור בטוח.

עוד טיפ מאיתנו: אם אתם מתכננים לצלות דגים שלמים בתנור, תבקשו מהמוכר לעשות חריצים בבשר בצידי הדגים, שיעזרו להם להיצלות בצורה אחידה וגם לקבל צורה מרשימה יותר הגשה.

מחלקת הבשר חצי חינם. יח"צ,
הקצבייה של רשת חצי חינם/יח"צ

טיפים לבשר

הקצבייה בחצי חינם תסגור לכם כל פינה אפשרית בכל מה שקשור למנות בשר בחגים וגם אחריהם. כ-40 קצבים מקצועיים המחכים לכם בקצביה ידעו להדריך ולהכווין אתכם לנתח והחיתוך הנכון, בין אם אתם מתכננים להכין תבשיל נהדר, צלי כתף, רוסטביף, מנות מבשר טלה או קציצות

בקצבייה תמצאו נתחים טריים משובחים מחלקים קדמיים ואחוריים. אם אתם מחפשים לגוון את שגרת האנטריקוט, הפילה והסינטה, בקצבייה ידעו להכווין אתכם גם לנתחים מעניינים וטעימים לא פחות כמו נתח קצבים (רוטפלש), שייטל ודנבר קאט. מי שאוהב סטייקים עם עצם ימצא כאן אנטריקוט על העצם וגם את הטומהוק המפורסם (אנטריקוט עם צלע ארוכה שדומה בצורתה לגרזן טומהוק שנתן לחיתוך זה את שמו).

טיפ זהב לצלייה של סטייקים - אפילו כשאומרים שסטייק כדאי להפוך פעם אחת בלבד, מומחי בישול מכל העולם מסכימים שדווקא כל המרבה הרי זה משובח - הפיכה של הסטייקים כל דקה (במקום פעם אחת בלבד אחרי 2-4 דקות, תלוי בעובי הנתח) תעזור להם לקבל השחמה טובה ומדויקת יותר, ולכם לקבל סטייק שעשוי במדויק במרכז שלו.

ואם אנחנו כבר בטיפים, תלמדו מהאמריקאים ותקנו מדחום לבשר. מידת הצלייה (מדיום, מדיום וול וכו) היא בסך הכל הטמפרטורה הפנימית שאליה מגיע הנתח, וברגע שנעזרים בכלי הנכון נהיה הרבה יותר קל לדייק ולשפר משמעותית את אחוזי ההצלחה.

גם בגזרת התבשילים תוכלו למצוא בקצבייה של חצי חינם נתחים עם ובלי עצם. העצמות מעשירות מאוד את טעם התבשיל, והן תוספת מבורכת, בין אם אתם מכינים ביף בורגיניון צרפתי, חורשט סבזי פרסי או גולאש הונגרי. נתחים עם עצם ששווה להכיר: אובוסוקו (שריר הזרוע, מספר 8, שנפרס יחד עם העצם), זנב עגל (עסיסי במיוחד בבישול ארוך) וחזה בקר עם עצם - נתח נגיש ועסיסי שמתפרק לסיבים ארוכים ויפים. וכמובן חובה לציין בהקשר זה גם את האסאדו (קשתית, שפונדרה) האהוב.

טיפ זהב מאיתנו לתבשילים: במקום לתת לתבשיל לתפוס מקום על הכיריים ל-2-3 שעות שהוא צריך עד שיהיה מוכן, תכסו את הסיר במכסה מתאים (או בנייר אפייה ומעליו רדיד אלומיניום) ותשלחו אותו לתנור. בחום של 160 מעלות משך הזמן שיקח לתבשיל להיות מוכן הוא פחות או יותר אותו דבר כמו בכיריים, רק שבתנור הוא יקבל חום מכל הכיוונים, ישחים יותר ויקבל טעם עמוק ומרגש יותר לקראת סעודת החג שלכם.

תזכרו גם שכל תבשיל אפשר להכין בכיף שלושה ימים ויותר לפני ארוחת החג, ככה שכבר ביום חמישי תוכלו להעביר למקרר ולהוריד מהראש לפחות מנה עיקרית אחת לפני הארוחה החגיגית שתוגש ביום ראשון.

שיהיה חג טעים ושמח!

לסל הקניות המנצח באתר חצי חינם>>

בשיתוף חצי חינם
  • עוד באותו נושא:
  • חצי חינם
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully